۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

انواع چای ایرانی مورد تأیید ائمه معصومین(علیهم السلام)و اندیشمندان بزرگ اسلامی

آقای دکتر روازاده عزیز یکی از موارد انتقاد برانگیز کارهای شما به کار بردن این عبارت در جاها های گوناگون از جمله بروشور ها و نیز سایت رسمی شماست
انواع چای ایرانی مورد تایید ائمه معصومین علیهم السلام و اندیشمندان بزرگ اسلامی !
از بخش اندیشمندان میتوان صرفنظر کرد اما عبارت "مورد تایید ائمه معصومین علیه السلام" جای بسی تامل و شگفتی است!
دوستان عزیز اگر این عبارت را سوء استفاده از احساسات و اعتقادات دینی و مذهبی و اسلامی پاک مردم تلقی نکنیم که حتما هم اینگونه است و محال است که عمدی در کار باشد باید آنرا خطای سهوی بس بزرگ نام نهیم
چگونه شما با چنین اطمینانی این عبارت را به کار میبرید ؟
چای ریوند چینی - چای زیرفون ....
آیا برای هرکدام از این چای ها حدیث و روایتی معتبر در دست دارید ؟
یا اگر بفرمایید که به صورت کلی و عقلی که چون این چای ها مفید است پس مورد تایید است فرموده اید باز هم پر از اشکال است
اولا صحت این اداعاها از کجا تامین شده است ؟ که صد در صد مفید است
ثانیا به فرض هم که مفید باشد صد در صد آیا این یعنی که ما بگوییم مورد تایید ائمه است ! خود بهتر میدانید این سخن ، سخن بزرگی است و نمیتوان به راحتی هر چیزی را به ائمه هدی علیهم السلام نسبت داد!
آیا دور از ذهن است که با چنین استدلالی فردی بیاید و بگوید "انواع لباس ایرانی مورد تایید..." "انواع انگشتر مورد تایید ..." و این تاییدیه ها باب شود !
این سخن میتواند انحراف و خطای بزرگی باشد البته این نظر بنده است شاید شما دلایلی یقینی دارید که در این صورت ممنون میشویم آنرا در اختیار ما نیز قرار دهید
اگر هم چنین نیست پس بر شما واجب است که این عبارت را فورا از سایت و بروشورهای تبلیغاتی تان حذف نمایید و توضیح دهید که این خطای سهوی بوده است
البته جا دارد از این اطلاعات مفید شما که به مردم از جمله خود من داده اید تشکر نمایم
بنده ایمیلی هم خدمت شما دادم و منتظر توضیحات شما هستم

۵ نظر:

  1. آقا ادامه بده که به نظر من روازاده شیادی بیش نیست

    پاسخحذف
  2. دکتر روازاده شیاد نیست، من خودم تاثیر تغذیه پیشنهادی ایشون روی سلامتی و انرژی خودم رو کاملا احساس میکنم

    پاسخحذف
  3. اما ادعا های حکیم دکتر روازاده در محدوده طب سنتی باقی نمیماند. وی وسعت دانش خود را گسترش میدهد و تصمیم میگیرد پای "صیهونیسم" و "انگلیس" و " اسرائیل " را به میان بکشد. یک روز شعر شناس میشود وشعر اتل متل توتوله را به استعمار انگلیس بند میکند. روز دیگر به تاریخ سر میزند و کوروش و داریوش را از صفحه تاریخ پاک میکند و مدعی میشود که چنین پادشاه هایی وجود خارجی نداشته اند اما یک لحظه بعد، فراموش میکند و اعلام میکند که به خاطر نجات یهودیان "صیهو نیستها" کوروش را بزرگ کرده اند. در میان گفته های خود اعلام میدارد که " آلمانها هم این را تایید کرده اند"! در کجا و چگونه؟ معلوم نیست! دکتر روانزاده یک روز دیگر زبان شناس میشود و اعلام میدارد که کلمه زن در زبان انگلیسی به معنای وسیله مرد است. ادعایی که هیچ فرهنگ لغاتی آنرا تایید نمیکند. روز دیگر، به سراغ آدامس میرود و از رابطه ان با مصرف الکل و نابینایی هشدار میدهد. برای تاثیرگذاری بیشتر بر شنونده از کلمه دهان پر کن الکل متیلیک استفاده میکند. جستجو در چندین بانک اطلاعات مربوط به مواد غذایی و همچنین گوگل هیچ نشانی از استفاده این الکل در آدامس به دست نمیدهد. دکتر روانزاده همچنان به دروغ گویی ادامه میدهد. وی پیشناد میدهد که "همانند کشورهای مسلمان مالزی و سنگاپور ... برای اینکه ما در آینده شاهد بیماریهای صعب العلاج بیشتری در زمینه اعصاب و چشم و بینایی نباشیم از واردات و تولید آدامس جلوگیری شود." در این جمله کوتاه ۳ دروغ به چشم میخورد. مالزی هیچگونه محدودیتی درباره واردات و تولید آدامس ندارد. سنگاپور بر خلاف مالزی کشور مسلمان نیست. تنها ۱۵% ساکنین این کشور مسلمان هستد.. محدودیت واردات و تولید آدامس در سنگاپور از سال ۱۹۹۲ به خاطر حفظ تمیزی اماکن عمومی است و نه وجود رابطه آدامس و بیماریهای صعب العلاج. سایر ادعاهای عجیب و غریب حکیم دکتر روازاده را خود تعقیب کنید و قضاوت نمایید

    پاسخحذف
  4. دکتر حسین روازاده کیست؟ در صفحه اینترنتی سایت ایشان و موسسه پژوهشی درمان احیای طب جامع ایرانیان درباره زندگینامه دکتر روازاده از جمله میخوانیم: "دکتر حسین روازاده در بیست و شش مرداد ماه سال 1335 هجری شمسی مصادف با عاشورای حسینی سال 1376 هجری قمری در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود".

    در ادامه زندگی نامه گفته میشود که: "دکتر روازاده برای ادامه تحصیل، عازم کشور ایتالیا شدند و پس از آشنایی با زبان آن کشور در رشته پزشکی مشغول به تحصیل گردیدند.پس از اتمام تحصیلات مجدداً به کشور ایران بازگشتند و در دانشگاه تهران نیز طبق قوانین مربوط به فارغ التحصیلان خارج از کشور، دوره های در نظر گرفته شده را با موفقیت گذراندند و مدرک آن دانشگاه را نیز اخذ کردند."

    در زندگی نامه نام دانشگاه تحصیلی در ایتالیا و زمان تحصیل مشخص نیست. اما به نظر میرسد که در سالهای اوائل انقلاب و دوران جنگ ایران عراق وی در ایتالیا به تحصیل اشتغال داشته اند.چرا که به نوشته همین سایت " ایشان در دوران انقلاب همپای دیگر مردم غیور ایران زمین در تظاهراتها حضور فعالی داشتند".

    و در ادامه اشاره میشود که : " در ادامه تحقیقات دکتر ...سپس مواد غذایی رایج در بازار را مورد بررسی قرار دادند و مواد ناسالم و سودازا را شناسایی کردند.با مطالعات فوق و با توجه به دیدگاه ایشان که در خصوص مسائل سیاسی نیز داشتند ایشان به این نتیجه دست یافتند که یک دست مخوف پنهانی به نام صهیونیسم مسئله تغذیه جهان را در اختیار گرفته و آنگونه که با منافع و خواسته های خود منطبق است با این ابزار مهم دنیا را به بازی گرفته است."

    این تحقیقات در کجا و کدام موسسه علمی و یا آزمایشگاه انجام گرفته است؟ کدام روش معتبر علمی در آنها استفاده شده است:؟ پاسخ سایت اینترنتی وی چنین است: " در این زمینه کتب قدیمی و نظریات حکما را نیز مورد مطالعه قرار دادند و طب سنتی را بیش از پیش فرا گرفتند.در این میان با مطالعه احادیث و روایات مربوط به طب اسلامی با گنجینه با ارزش و بی بدیلی که متصل به وحی الهی و کلام حق تعالی بود نیز آشنا شدند".

    در پایان زندگی نامه میخوانیم که: "دکتر روازاده ... از این طریق و روشهای مختلف سعی در ارتقای فرهنگ تغذیه و بهداشت جامعه می نمایند...ایشان بیماران خود را با استفاده از طب اسلامی و سنتی درمان می نمایند و بسیاری از بیماریهایی که طب امروزی حرفی برای گفتن ندارد و در درمان آن عاجز است ... را به فضل خداوند متعال درمان قطعی می نمایند".

    با استناد به این زندگینامه این فرد پزشک فارغ التحصل از دانشگاهی (؟) در ایتالیا هستند که بر این اعتقادند که طب سنتی-اسلامی بر طب مدرن برتری دارند. بر این اساس تحقیقات ایشان نه در یک موسسه علمی و یا آزمایشگاه و با روش های شناخته شده علمی بلکه با مطالعه احادیث و روایات استوار است. تاکنون هیچ گونه نوشته و مقاله علمی از دکتر روازاده در نشریات معتبر علمی چاپ نشده است

    http://my.gooya.com/permalink/3401.html

    پاسخحذف
  5. سلام، انتفاد شما کاملا منطقی است، به عنوان عضو کوجکی از جامعه پزشکی کشور، اکثر سخنان آقای روازاده را فاقد پایه علمی وبیشتر عوامفریبانه می دانم، بر وزارت بهداشت لازم است که تایید صلاحیت علمی افراد سودجو و اطلاع رسانی به مردم را جدی تر دنبال نماید.
    با تشکر

    پاسخحذف